Dirigenten

Orkest Lisiduna werkt met 2 dirigenten: Emile van der Peet als vaste dirigent van het orkest en Jos Pijnappel als artistiek leider van de grote projecten (waaronder het project orkest). Graag stellen zij zich hieronder aan je voor:

Emile van der Peet

Ontzettend leuk om me als dirigent te mogen inzetten bij Lisiduna Leusden. Op 4-jarige leeftijd begon ik blokfluit te spelen en twee jaar later piano. Op 13-jarige leeftijd ontdekte ik de saxofoon. Maar niets wees er nog op dat ik de muziek in zou gaan, want ik startte als 18-jarige een studie aan de universiteit van Utrecht.  Echter muziek trok teveel. Ik studeerde klassiek saxofoon bij André Hemmers in Utrecht en Norbert Nozy in Maastricht (Master klassiek saxofoon) waar ik ook afstudeerde in solozang. Ik was tenorsaxofonist bij het Utrechtse Esquire Saxofoonkwartet en tenorzanger bij Consensus Vocalis.

Ik ben zowel als solistzanger en als koorzanger betrokken geweest bij zeer uiteenlopende projecten waaronder Amerikaanse Korte Opera van Het Kameroperaproject en operaproducties van De Nederlandse Reisopera zoals Madama Butterfly, La Traviata en De Parelvissers.  Sinds 4 jaar ben ik bezig met dirigeren. Vanaf seizoen 2020/2021 leid ik de opleidingsorkesten van Fidelio Woudenberg en volgend jaar studeert ik af als dirigent Hafabra aan het Prins Claus Conservatorium in Groningen bij Tijmen Botma. Ik sta regelmatig voor verschillende Brassbands, Fanfare-en Harmonieorkesten. In 2023 was ik repetitor bij het Stedelijk Orkest Kampen met een Singer-Songwriter project.

rsz_emilevanderpeet-1280x848-1

Jos Pijnappel

Mijn naam is Jos Pijnappel, 52 jaar oud en woonachtig in Enschede. Door muzikaal breed bezig te zijn als dirigent, violist, trombonist en arrangeur heb ik veel ervaring op kunnen doen in de meest uiteenlopende stijlen muziek, speelde ik in vrijwel alle theaters in Nederland, en werkte ik met en voor een keur aan nationale en internationale artiesten.

Naast (en door) mijn werk als bedenker en artistiek leider van het in 2018 opgerichte ‘Wilmink Project Orkest’ (een stichting die nauw samenwerkt en wordt gefaciliteerd door het Wilminktheater Enschede), ben ik ook als arrangeur bij meerdere theaterprojecten en musical betrokken. Het Wilmink Project Orkest werkt voor een groot deel hetzelfde als het Project Orkest en heeft qua visie hetzelfde voor ogen: het bevorderen van amateurmuziek in het algemeen, en de blaasmuziek in het bijzonder. Ik kijk er naar uit om mijn ervaringen op dit gebied in te zetten voor het Project Orkest.

Jos-Pijnappel